مردي جوان که با انتشار تصاوير خصوصي دختري جوان در شبکه اجتماعي بي تاک از کاربران فضاي سايبر کلاهبرداري مي کردتوسط پليس فتا خراسان رضوي شناسايي و دستگير شد.

یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور"مردي جوان که با انتشار تصاوير خصوصي دختري جوان در شبکه اجتماعي بي تاک از کاربران فضاي سايبر کلاهبرداري مي کردتوسط پليس فتا خراسان رضوي شناسايي و دستگير شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا"،رئيس پليس فتا استان خراسان رضوي در تشريح اين خبر گفت: خانمي دانشجو با در دست داشتن مرجوعه قضايي شکايتي را مبني انتشار تصاوير خصوصي اش در شبکه اجتماعي بي تاک ارائه کرد.

سرهنگ جواد جهانشيري افزود: در بررسي اظهارات دختر جوان مشخص شد فردي ناشناس عکس هاي خصوصي اش را در شبکه اجتماعي بي تاک صفحه اي باز کرده و از طريق آن با وعده دادن به ديگران از آنها کلاهبرداري مي کند.

وي تصريح کرد: کارشناسان پليس فتا با يک سري تحقيقات فني در فضاي سايبر متهم را که مردي جوان است را در يکي از مناطق شهر مشهد شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير کردند.

سرهنگ جهانشيري ادامه داد: متهم که دانشجوي مهندسي عمران مي باشد مدتي قبل عکس ها را از طريق يکي از دوستانش به دست آورده و به فرض اينکه اين فرد دسترسي به شبکه اجتماعي ندارد براي کلاهبرداري از کاربران شبکه هاي اجتماعي به وعده روابط غيرمشروع کلاهبرداري کرده است.

وي با اشاره به معرفي متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: هرچند كاربران در فضاي سايبر به گمان كتمان هويت و پنهان ماندن آن احساس مي كنند اعمال آنها ناشناخته خواهد ماند اقدام به چنين جرائمي مي نمايند در حالي كه بين فضاي سايبر و فضاي فيزيك تفاوتي در واقعي بودن آن نيست و همانگونه كه در فضاي طبيعي اشرافيت بر اعمال مجرمين وجود دارد در فضاي سايبر نيز اين اشرافيت وجود دارد وشناسايي و تحويل مجرمان به مراجع قضايي با همان سرعت ارتكاب جرم در حال پيگيري و اقدام خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا